Vipps, så var vi oransje

Publisert av: Vidar Korsberg Dalsbø - 7. desember 2017

I høst flyttet Vipps hjemmefra. Siden den gang har de jobbet med å finne sin egen stil og nå skjer det. Den nye fargen blir oransje. Orange is the new green!  

Med denne drakten er tanken at Vipps skal være utrolig enkel å få øye på, og i tiden fremover vil Vipps poppe frem stadig nye steder rundt omkring i Norge. For nå som Vipps har fått med seg en stor gjeng av nye partnere og eiere, åpner det seg muligheter som ikke har vært der tidligere.

– Kraften vi har fått skal vi bruke til å fortsette å gjøre betaling befriende enkelt. Og vel så viktig, sørge for at vi blir tilgjengelig overalt. Målet er å gjøre Vipps til Norges mest brukte valuta, sier vipps-sjef Rune Garborg.

Bildeserie: Vipps blir oransje

Slik blir du Vipps-mester

Full fart fremover

Vipps har siste året flyttet for seg selv, fått nye eiere og tatt flere spennende produkter ut i markedet. Men selv om tempoet har vært høyt, planlegger ikke vippsgjengen nå å lene seg tilbake.

– Hver dag møter folk på situasjoner der betaling er tungvint og lite praktisk, så det er masse igjen å gjøre. Alle som bruker Vipps synes for eksempel at det er noe pes at barn ikke kan bruke Vipps – og vi er enige. Så vi gleder oss veldig til å åpne Vipps også til de under femten. Målet er å levere gode tjenester som gjør at folk oppriktig føler at dagen deres blir litt bedre, sier Rune Garborg.

Fra vennebetaling til smartbetaling

Vipps er i dag en del av hverdagen til 2,7 millioner nordmenn. Hovedandelen av transaksjoner er fortsatt vennebetaling, men det er blant betaling til bedrifter veksten er størst. Fokuset fremover er å lage tjenester som skal gjøre det mulig å vippse seg gjennom dagen.

– Gjennom å tenke enkelt og utvikle smart teknologi er vi sikre på at vi kan gjøre betaling mye mer lettvint enn det er i dag. Vårt fokus er at det ikke handler betalingen i seg selv, men at folk skal få kjøpe, selge, gi eller få det de ønsker seg på enklest mulig måte. Også skal vi legge andre tjenester på toppen som gir verdi utover det, sier Rune Garborg.

Tags: design farger Vipps